torsdag 18 februari 2010

Torsdag 18/2

Hade en jättetrevlig stund med mina goooa  vänner Sirpa och Lena i går kväll på fiket. Fick också en bok som heter Tröstboken  som är en bok om att finna tröst för sin egen sorg när en anhörig har tagit sitt liv. Började att läsa och titta i boken när jag hade lagt mig. Den verkar riktigt bra.
Idag har jag varit seg inte haft lust att göra något,varit trött också. Tänk på Liza och vilka blommor hon gillade kom fram till att det var mest vilda blommor, lupiner,prästkragar, liljekonvaljer, blåklockor, mm
Lite svårt att plocka till begravningen. Gula blommer var inte heller en favorit undantag solrosor och maskrosor.
Hon sa alltid att när hon fick ett eget ställe att odla på så skulle hon ha en äng eller åtminstone en stor rabatt med maskrosor, hon hade också bestämt vilken sorts maskros,jo,det finns olika sorter. Nu mins jag inte vilken sort det var.Jag kan se henne framför mig att där hon är nu finns det jättestora ängar med maskrosor där hon rider,busar med Olof och sina hundar.

1 kommentar:

  1. Jag kan också se henne där som en liten flicka tillsammans med Olof. Kram Ulla

    SvaraRadera